tisdag 2 februari 2016

En dröm om sommar

Snön är borta igen och jag kan inte låta bli att drömma om sommarlov och saftkalas i trädgården...
Den här bilden är från vår första sommar i huset och den här våren vill jag greja mycket ute. Kanske göra en ny rabatt någonstans, plantera träd, ta bort gamla träd, köpa en ny trädgårdmöbel...
Vinbärsbusken som man kan skymta på bilden grävde jag faktiskt upp och slängde i höstas. Jag skulle vilja ha lådor med lite roliga odlingar i längre upp på gården. Men då börjar ju såklart jakten på mördarsniglarna igen, haha. De var verkligen överallt i somras, hu!
Det får mig att tänka på att vi måste göra om golvet på verandan också där de gärna kryper ner och lägger sig på dagarna. Blä! På kvällarna kommer de fram och tar över hela verandan, de kryper på väggar, i taket och på blomkrukor.

Jaja, de är också välkomna bara det blir vår snart, snart, snart :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar