onsdag 3 februari 2016

VAB



Jag har inte varit hemma många dagar sedan jag började jobba som i augusti förra året. Det får man ändå ge mig. Men lik förbaskat kommer det dåliga samvetet så fort man tvingas höra av sig till kollegan och vikariefixaren på jobbet för att man är sjuk eller för att lilleman är det.

Jag låg hemma sjuk tre dagar förra veckan och har tvingat mig till jobbet sen dess trots att jag inte mått riktigt hundra. Vad är det egentligen för långvarig influensa som verkar gå nu? Så idag när jag skulle hämta Sigge på dagis så säger personalen att de misstänker att han har blivit magsjuk. NEJ!!! Men ja, jo, visst misstänker vi det också med tanke på vad som hänt timmarna här sedan vi kom hem. Så nu får jag stanna hemma med pyret resten av veckan och försöka kurera oss så mycket som det bara går och hoppas på att inte jag och Samuel blir smittade.

Finns det några husmorsknep för att undvika att smittas av kräkis? Jag har för mig att man ska svälja vitpepparkorn? Eller har jag drömt det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar